Achizitie materiale diverse nestocate. Neintocmirea obligatorie a NIR-ului


Conform Normelor specifice de utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 Nota de receptie si constatare dediferente cod 14-3-1A (NIR-ul) se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in anumite cazuri, respectiv in cazul:
– bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
– bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
– bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
– bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
– bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
– marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.

In celelalte cazuri, in care nu este obligatorie intocmirea NIR-ului, receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).

Pe de alta parte, servetelele, pixurile, hartia si alte materiale de acest gen pot fi inregistrate direct in cheltuieli (contul 604 „Cheltuieli privind materialele nestocate”) si fara intocmirea NIR-ului, ca materiale nestocate, daca societatea a hotarat sa nu constituie gestiuni (evidenta gestionara) pentru astfel de materiale potrivit politicilor contabile proprii.

Posted by HR Accounting

Leave a Reply